Over Con amore

Wie ons heeft gezien en gehoord weet het al: Con Amore is van alle markten thuis.
Van klassieke muziek, Pop- en rocknummers tot moderne, eigentijdse composities… accordeonmuziek is vaak verrassend, mooi en divers. Zeker als het in orkestverband wordt gespeeld.

Con Amore bestaat tegenwoordig uit een hechte groep van ca 20 spelers (accordeonisten en slagwerkers) die veel plezier beleven aan de wekelijkse repetitie.
Tijdens de twee uur durende repetities wordt fanatiek gewerkt en geoefend voor onze jaarlijkse optredens en concoursen. Aansluitend is er in het Café van de Valk genoeg tijd voor gezelligheid.

De vereniging werd opgericht in 1968 door muziekdocent Jan Evers en enkele enthousiaste ouders, om de leerlingen naast het reguliere muziekonderwijs ook te laten samenspelen in orkestverband.

Het orkest groeide uit tot 56 leden in de jaren ’70 spelend in een A- en B-orkest. De laatste 15 jaar is het ledenaantal gelukkig stabiel, natuurlijk zijn nieuwe leden altijd van harte welkom.

Door de constante bezetting en goede opleiding van de spelers was het wel mogelijk om tot het niveau van Ere-divisie te groeien en dit nu al vele jaren te handhaven.

Na 43 jaar enorme inzet van Jan Evers, heeft hij in 2011 het “stokje” overgedragen aan Jan-Hubert Janssens. Hij zorgt sindsdien met jong enthousiasme en kennis uit zijn studie muziekwetenschappen voor frisse wind in het orkest.

Bestuur Con Amore Zundert
Voorzitter: Michel Brouwer